Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Perşembe, Ocak 03, 2013

Porto Yeniden

Onceki Porto yazimda  giderayak sevdigimizi soylemistim. Kiymetini dondugumuzde anladik. O gunden sonra porto sarabi sevdalisi oldugumuz da dogru.  Kis ortasi (aralik) uygun ucak bileti bulunca yeniden gidelim dedik. Bu defa yapamadigimiz bot turunu yapip gidemedigimiz balikcilar bolgesi Matosinhos'a gittik.
Yine gidip Abadia'da yedik, elmalisindan yanimiza da aldik. Ayni otelde kaldik, bir onceki gidisimizde gece yasadigim kabusa ragmen. Bu defa  en ust katta kaldik, ses uyandiracak olcude rahatsiz etmedi.
Porto cok ilginc bir yer aksam 6-7 gibi sokakta kimseyi goremiyorsunuz ama  gece 12 gibi herkes sokaklarda.
Hava cok guzeldi bir oncekinin aksine. Bol bol resim cektik, gunesli havanin keyfini cikardik.

















 Porto demek disari asilan camasir demek, dar ara sokaklar, yokus demek...

Porto'ya gidenler Matosinhos'a ugramali. Biraz uzak ve restorandan baska pek bir sey yok ama buna deger. Casa Serrao resoraninda  muhtesem deniz urunleri yedik. Simdiye kadar yediklerimin en iyisiydi hatta. Sokaklarda mangallar, mis gibi balik kokusu...  Deniz urunu konusunda Portekiz'in ustune gormedim. Nerede ne yesek yazimda soylemistim deniz urunu restorani Pedra Alta'yi, Portekiz'i  gordukten sonra daha iyi anladim neden basarili,  bundan sonra Portekiz restoranlari yakin takibimde olacak. Yasasin deniz urunu!

4 yorum:

  1. Porto benim icin de yeniden gidilesi sehirlerden. 2 guncuk ayirmak gibi bir gaflete dusmustuk. Bu sokak aralari, nehir kenarlari nasil bir ozlem yaratti simdi!
    Oyleyse, tavsiyeni aliyorum ve bir sonraki Porto gezisine Metasinhos'u da katiyorum;)

    YanıtlaSil
  2. Evet,Porto sik gitmelik sehirlerden, cetvelle cizilmis avrupa sehirlerinden farkli; dogal, ozletiyor kendini. Metasinhos icin bile gidilir tekrar:)

    YanıtlaSil
  3. Lizbona gittim ama burasını da merak ediyorum. sevgili mine,
    rotanı takipteyim:)

    YanıtlaSil
  4. Siradaki yazi Lizbon, orasi da ayri bir guzel, takipte kal sevgili Buket:)

    YanıtlaSil