Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Salı, Mayıs 07, 2013

Tanca 1.Gun

Bu seneki paskalya tatilinde Fas Tanca'daydik. 3 gun kaldik.
Okyanus kiyisinda bir liman sehri Tanca. Araplar ve berberiler yasiyor. Kendi halinde epey kapali bir sehir. Sarik, cubbe epey yaygin, aksamlari meydanda kasetten ilahiler caliyor.
Havaalanindan taksiyle merkeze geldik. Otel dar sokakli medinanin orta yerinde oldugundan ve burada  hergun  pazar kuruldugundan  taksici biraz yukarida birakti. (biraz da fazla para aldi ama urkek tavsan gibiydik itiraz edecek halde degildik)
Oteli bulmakta biraz zorlandik, basta pek turist de goremedik ve biraz urktuk ama sonra insanlarin selamsever ve yardimsever  olduklarini gorup rahatladik. Tunus deneyimi gibi olmadi yani; belki biz  rehbersiz! gezdigimizden  kazik potansiyeli gordumuz ortamlarda  'pas' dedik.

Otelimiz Riad Arous Chamel  7 odali butik bir oteldi ve  oldukca otantikti. Sahipleri Fransiz Gilles ve Fasli Fatima 5 yil once acmislar. Oldukca sempatikler.

Giristeki bu yesil kapili oda  bizim odamizdi. Ikinci gunun sonunda gecis uzeri diye ust kattaki baska bir odaya gectik
Kahvaltiyi ust katta yaptik, harika bir terasi vardi otelin, ilk iki gun yagmurlu oldugundan icerdeydik ama sonraki iki gun bol gunesli balkonda kahvalti ettik.

Oteldeki diger misafirler  hep Ispanya'dan feribotla 1-2 gunluk gelenlerdi.

Tanca'da genel olarak  konusulan dil de Fransizcadan cok Ispanyolca.

Fas yemekleriyle aramiz gayet iyi,  tajin ve kuskusu severek yiyoruz. Ama buradakiler etli ve tavuklu genelde.
Hemen ogle yemegi icin tavsiye istedik Fatima'dan.
Okyanus kenarindaki Tanca'da baligin da cok lezzetli ve bol oldugunu bildigimizden ilk gun ogle yemegini Fatima'nin onerisiyle Saveur du Poisson'da yedik. Bize  yilin her  gunu hep ayni menunun oldugunu ama balik icin ideal ve populer bir restoran oldugunu soyledi.
Gercekten menu cok orjinal ve lezzetliydi. Son gun ucagi kacirma pahasina tekrar kosup gittik.

Girisi ustteki resim, sade bir esnaf  lokantasi havasinda.

Ilk once cerez tabagi ve aci biberli kirmizi sos geliyor ve gozleme benzeri yufkalar. Baslangic olarak lezzetli balik corbasi var, daha sonra balik ve deniz urunlu tajin, sonra kalkan baligi ve bebek kopekbaligi. Sonrasinda cilekli cevizli balli tatli.

Ikinci gidisimizde kalkan yerine dulger baligi geldi.
Kisi basi 200 dirheme (yaklasik 20 euro) patlayana kadar birbirinden orjinal ve lezzetli yemekleri yiyorsunuz.

Yemekten sonra sehri dolastik, liman tarafina ve pazarlari gezdik

Aksam yemegi icin de oteldeki nobetci cocuk Hamadi Restaurant'i onerdi. Geleneksel muzikleri de vardi  ama yemeklerde tat yoktu.

Daha 3 gunumuz daha oldugundan ve gormek istedigimiz yerler araba mesafesinde oldugundan ertesi gun araba kiralamaya karar verdik. Gilles'in onerdigi tanidik bir firmadan, bir araba kiraladik.