Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Salı, Aralık 20, 2011

Haftasonu Gezileri: Pisa, Floransa -2


Pisa

Yuruyerek kesfedilen sehirlerden Pisa da. Ucagimiz 20: 50 deydi ve bir onceki gun Floransa'da epey yorulmustuk. Bu minik sehri acele etmeden ogleden sonra kesfetmeye basladik.  Noel zamani oldugundan pazar gunu bile magazalar acikti. Sokaklarinda standlar kurulmus pazar kasveti bir yana sehir cok ic aciciydi.

Genelde pazarlari kurulan farkli ve orijinal urunler iceren bu standlara bakmaya bayiliyorum.

Mucizeler meydani (Piazza dei Mirocoli) Pisa (çan) kulesi, Vaftizhane ve Duomo katedralinin bulundugu; gorulecek en onemli, belki de tek bolge Pisa'da.
En fazla turist ceken ise  yillardir basbayagi egri duran  Pisa Kulesi. Ustuste bindirilmis 6 yuvarlak sutundan meydana gelen kulenin su anki egiminin 5,5 ° oldugu belirtiliyor. 1063-1090 yillari arasinda yapilan katedrale  ek olarak 1173'te yapilan bir çan kulesi Pisa.
Unlu bilim adami Galileo'nun farkli agirliklardaki cisimleri bu kuleden asagi atarak  butun cisimlerin ayni fizik kurallari ve ayni hizda dustuklerini gozlemledigi iddia ediliyor.
1990-2001 yillari arasinda kule ziyarete kapatilmis ve egimi azaltilarak bakima alinmis. 300 yil daha yikilmadan boyle duracak, dunyanin her yerinden turistleri kendine cekecek ve onunde poz vermeyen kimse kalmayacakmis.

Duomo katedrali ve sol arkada vaftizhane

Duomo Katedrali ic ve dis goruntuler


Hristiyanlarda  yaygin olan  vaftiz (arinma, yeniden dogma) torenleri ilginc bir gelenek.  Vaftizhane nasil bir yer  merak ediyordum. Iceride canli vaftiz  gormedikten sonra girmeye degecek bir yer degilmis. :)

Evet cok klişe, evet cok saçma ama Pisa'yi duserken tuttum pozu vermeden gelecek degildim.:)

Burada cool bir sekilde bilgileri okuyan Ozan da Pisa'yi tutarken poz verdi ama onu desifre etmek istemedim burada:)

 Bir hafta sonuna iki guzel sehri sigdirip, ustune guzel italyan yemeklerini de yedikten sonra mutlu ve tatmin olmus bir sekilde evimize donduk.
  

3 yorum:

  1. Mine bence artik kitap yazmalisin!! bu arada o cikolatalar supermis, hic anlamadim cikolata olduklarini altindaki yaziyi okuyana kadar :)))

    YanıtlaSil
  2. :)) Cikolatalar cok orijinal keske alsaydim diyorum pasli bir civata :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de anlamadım çikolata olduklarını aynen yazıyı görene kadar:)

    YanıtlaSil