Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Cumartesi, Şubat 04, 2012

Haftasonu Gezileri: Madrid

Ilk Ispanya gezimizi  gecen sene buraya ilk geldigimizde Barcelona'ya yapmistik. Simdi de baskent Madrid'i kesfedelim istedik. Ozan; google mapten sehir merkezinin haritasinin   uzerinde gidilmesi gorulmesi gereken yerleri isaretledigi ciktisini alarak;  ben bakkal defteri tarzinda karmakarisik notlarimla  sabahin kor vaktinde yine yollara dustuk. Aslinda notlarimizda daha cok nerede ne yenir, ne icilir  vardi. Benim aklimdaysa alisveris!
Otelimizin  Gran Via'daydi, yani carsinin tam orta yerinde!  Gider gitmez kendimizi indirimlere ve magazalara attik. Zara, Mango ve pek cok ispanyol markasi  orada daha ucuz diye duymustum ama arada buyuk bir fark da goremedim. Inanilmaz kalabalikti, neredeyse butun indirim urunleri yagmalanmis geriye pek birsey kalmamisti. Hayalkirikligi yasasam da kabullenmem uzun surmedi.

Sol meydanindan Plaza Mayor'a dogru ilerlerken yoruldugumuzu farkedip (ve usuduk de ayrica) kendimizi San Gines'de Madrid klasigi olmus Chocolate con churros ile  odullendirdik.  Kucuk bir dukkan ve cok kalabalik.  Zar zor yer bulup bandira bandira yedik, tadina bayildik. Ertesi gun kosa kosa yine gittik.

Sol meydani sehrin  merkezi adeta, buradan yuruyerek Gran Via ve Plaza Mayor'a rahatlikla gidilebiliyor. Buyuk, kare bir avlu olan Plaza Mayor'un   cevresinde ise hos tapascilar, barlar  ve cafeler bulunuyor.
Aksamina dunyanin en eski restoraninda yemek yemeyi flamenko'ya tercih edip Botin'e rezervasyon yaptirdik. Oldukca populer ve  turistik, ama hakli bir sohreti var. Sut kuzu eti gercekten lezzetliydi. Bizim hatamiz rezervasyon saatini beklerken kendimizi tutamayip   karsisindaki tapascida neredeyse doyana kadar yememizdi. Bizim biyolojik saat o kadar gec yemege alisik degil tabi.

Ertesi sabah kahvaltidan sonra metroyle Retiro Parkina gittik. Madrid metro agi da buradaki gibi; kolay anlasilir ve pratik, hatta biraz daha  yeni ve temiz.
Banklarin onunde, otururken cevirmek icin pedallar var, zihinsel ve fiziksel farkli aktiviteler de...  Yasli teyzeler de sabahin korunde suslenip puslenip gelmisler; hadi biz turistiz kis gunu parki gezmeye geldik, size noluyor sogukta!

Avrupa'daki park kulturune bayiliyorum.
Soguk havada yapilabilecek en guzel seylerden biri muze gezmek. Retiro parkinin ardindan Prado muzesini gezdik.
Velazquez, Patinir, El Greco, Goya, Raphael, Rembrandt, Titian gibi ressamlarin unlu eserleri  bu muzede sergileniyor.
Bosch'un  'The Garden of Earthly Delights' adli  en bilinen ve en iddiali tablosu da bu muzede. Tablonun puzzle'ini da aldik.
Velazquez 'Las Meninas'

Muze gezmek ayni zamanda  en yorucu turist aktivitelerinden biri.  Buradan ciktigimizda oldukca acikmistik. Ispanyol klasigi Paella'nin ardindan yine gidip churros yedik San Gines'de. Sonrasinda bir kac magaza daha. Madrid'de guzel olan  pazar gunleri de butun magazalarin, dukkanlarin acik olmasi, Turkiye gibi. Paris'te niye kapali aklim almiyor.

Aksam oldugunda ise yine Gran Via'da, 1930'lardan bu yana Dalí, Hemingway, Almodóvar  gibi  entel kesimin bulusma yeri olan   Museo Chicote'ta  meshur kokteyllerini   icip aksam ucagiyla donduk.
Bir haftasonuna ne cok sey sigdirilabilecegini tekrar farkedip, cikmaya  usenip evde gecirdigimiz haftasonlari icin pismanlik duyduk.