Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Salı, Ağustos 28, 2012

Gemi Turu 2: Ibiza, Mahon, Barcelona

Ibiza
Gece hayatinin, beach partilerinin adresi, dunyaca unlu turizm merkezi Ibiza'da sabah 10 dan gece 01:30'a  kadar kaldik. Sabah denizde yuzer aksam da eglenmeye gideriz diyorduk ama gece klupleri eglenceyi 24:00 de baslatiyormus.  David Guetta'nin  djlik yapacagi  unlu gece klubu Privilege'a sadece girisin 80 euro oldugunu ogrenince erken donuyoruz diye cok uzulmedik:)

Ibiza'dan kendimize bu karti attik,geldi!

Otobusle Bossa plajina gittik, populer beachlerden olan  Bora Bora beach de burada.

Aksam da carsilari gezdik, canli ve hareketliydi sokakalar, eglence oncesi gencler barlara yeni yeni geliyordu.

Mahon

Ispanya'ya ait Balear adalarinin bir parcasi olan Minorka'da bir sehir Mahon, orijinal adiyla Mao. Mayorka(Majorca) buyuk ada, Minorka(Menorca) ise kucuk ada demek. Iste benim favori sehrim. Daha rafine, daha az kesfedilmis...Bize en orijinal gelen bu sehire en az sureyi ayirmislar; teesuf ettik.:( Toplu ulasim cok gelismemis, herkes arabayla ulasimi tercih ediyor. Istedigimiz plaja otobusun 1 saat sonra oldugunu farkedince, farkli bir sehre gitmeyi tercih ettik. Siradaki ilk otobusle Fornell'e gittik. Bir saatlik yolculuk sonucu vardigimiz plajda 20 dakika sonraki son otobusu yakalamak icin havlulari bile sermeden denize girip cikip duraga kostuk. Otobusu kacirmistik; sehirden cok uzaktaydik ve otobus yoktu!  Buyuk talihsizlik... Butun zamanimizi Mahon'a varmak icin harcadik. Gelen ilk otobuse atlayip  farkli bir sehire gectik, aktarmali seferlerle gemiye yetistik. Ozan geminin yakinindaki  yoreye ozgu cin tadimina  gitti hizlica :) Kesfedilecek o kadar egzotik koy vardi ki, tekrar gitmenin hayallerini kuruyoruz simdi.

Iste benim plajim, sakin temiz, kucuk...

Her yer bu sandaletlerle doluydu. Sehre ozgu bu sirin, tipik ayakkabilar Minorka'da uretiliyormus.   Bu ayakkabilarin anahtarliklari, buzdolabi magnetleri her hediyelikcide var.

Barselona

Buraya ilk geldiğimizde gezilecek yerler listemin baş köşesine koydugum Barselona'yi gecen yil güneşli bir ilkbahar  haftasonunda gezmistik. La Ramblas daki otelimiz çok merkeziydi. Buna rağmen şehir fazla turistik geldi, fazla kalabalık ve bunu fırsata dönüştürmek isteyen gereksiz fazlalıktaki hediyelik dükkanları ve sokaktaki  fotoğraf çektirerek para toplayan kılıktan kılığa girmiş insanlar.

Barcelonayı anlamlı kılan Art Nouveau akiminin oncusu Gaudi'nin yapıtları..

Sagrada Familia
Gotik tarzdaki Sagrada Familia hala bitirilemeyişi ve devam eden inşaat görüntüsüne rağmen büyüleyici. Casa Mila ve Casa Battlo organik mimarinin  en onemli orneklerinden kabul ediliyor.

1904-1906 yillari arasinda insa ettigi  Batllo Evi su an muze.

1906-1910 yillari arasinda insa attigi Casa Mila, arkamda.

Las Ramblas 'daki bu buyuk pazarda yok yok, bir meyve salatasi alip yola koyulduk.

Gecen sene Gaudi'nin Park Guell'ini görmeye fısat olmamisti. Iste bu defa hemen buraya gittik.
1900-1914 yillari arasinda Guell ailesinin soyluluk gostergesi olarak yapilmis; 1923'ten sonra halka acilmis Park Guell. (vikipedi) Kucuk, renkli, seramik mozaiklerden yapilmis yapilarla cevrili bu park oldukca yuksek bir tepede konumlaniyor.

Park Guell

Ardindan; sicakta gidilecek ilk yer olan  plaja kostuk. Metro ile gidilebilen plaja yerli halk ve turistlerin yogun ilgisi vardi. Deniz umdugumdan temiz ve iyiydi.
Ispanya'ya ozgu meze olan 'tapas'ları güzel, yoresel icecek sangria zaten sıcakta ilaç gibi, denizürünlü paella da cok özellikli olduğunu düşünmesem de  beklentimi karşılıyor. Aslinda guzel sehir Barselona.