Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Salı, Temmuz 03, 2012

Tatill! Cesme'de 3 gun

 Ben tatile tatil demem denizde yuzmedikce! Cok sukur denize gidemedigim bir yaz tatilim olmadi simdiye kadar.
 Dugun dernek, akraba ziyaretleri arasinda kisa Turkiye gezimizde 3 gun Cesme molasi verdik.
Izmir havaalanindan arac kiralayip Alacati, Cesme, hatta Sakiz adasina bile gittik. 

'Feet First ' pozum
Kisa zamanda cok isler yaptik. Araba kiralamak dunyanin en dogru karariymis. Aya Yorgi Koyu'ndan; Alacati ve Ilica plajlarindan denize girdik. Tam bir deniz kusu olan ben Alacati'nin soguk, ruzgarli ama sakin denizini Ilica'nin ilik ve dalgali denizine  tercih ederim. Ikisinin ortasi olsun; hem cok soguk degil hem dalgasiz diyenler de Aya Yorgi'ye. Gerci neresi olursa olsun Cesme denizleri genel olarak berrak ve guzel

Doymadim doyamadim midye dolmalara ben... Sadece midye dolma yiyerek 3 gun gecirebilirdim ama Alacati'nin kumrulari da gayet guzel. 
Sakiz Adasi'na gideriz diye son dakikada pasaportlari da atmisiz bavula iyi ki. Cesmeden kalkan feribotla 1 saatte gittik. 

Liman 'Duty Free'sinden kopuklu sarabimizi alip yol boyu icerek geldik. Oyle de ehlikeyfiz!
Varirvarmaz biraz sehri turlayip ( bizim sehirlerden bir farki yok, acayip de sicak, oturduk kafede desem daha dogru) ogleden sonraki Limenas, Mesta, Pirgi, Armolia, Emporio gezisine katildik. Bu guney koyleri degisik ve otantikti.  En guzeli ortacag koyu Mesta idi.
Dalindan cignenen taze sakiz, orijinal deyimiyle mastika...
Sakiz agaci 

Pirgi
Duvarlardaki bu mozaik benzeri suslemelere 'ksista' deniyormus.
Emporios'da deniz kenarinda izgara ahtapot yedik tadina doyamadik, aynisini Alacati'da da deneyelim dedik Gurses balik restoraninda,  ama temizlenmemisti tadi felaketti.
Alacati'ya donmeden sakiz likoru, sakizli kahve, sakiz receli gibi pek cok sakiz urununu alip sicakta kendimize yuk ettik.
Sicaktan kavrulduk


 Ege sahillerini Akdenize tercih etmisimdir hep, Cesme'yi kesfetmekte biraz gec kalmisim ama bundan sonra  favori tatil bolgemsin  Cesme!  

4 yorum:

  1. Su anda nasil gidesim geldi oralara MIneeee!! Kopuklu sarap keyfinize de bayildim!!

    YanıtlaSil
  2. Sorma benim de kalbim ege'de kaldi!

    YanıtlaSil
  3. Cok guzel Mineee, cok kiskandimmmm

    YanıtlaSil
  4. ben lk resimdeki ayaklar kiminse çok beğendim çok güzeller,,çinliler yakında yapay ayakta yaparlar ilk ben vercem sipariş narin bi çiftte bana yapsınlar benimkileri bedava yollarım diycem hehehehheee

    YanıtlaSil