Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Salı, Kasım 29, 2011

Yaşasın Noël Panayırııı

Işte kış mevsiminin en sevimli zamanlari geldi, Noël şenlikleri basladi; sokaklar ışıl ışıl, cıvıl cıvıl... tam sevdigimden. Gectigimiz cumartesi  kurs bitip Christine gittikten sonra tıkalı burnum ve acıyan bogazımla hasta hasta  evde otururken Ozanin  yuruyuşe cikalim  israrlarina dayanamayarak! sımsıkı sarınıp hemen kendimi kapida buldum.  Onu  Champs Elysées'deki Noel Panayirina  goturdum. Uzaktan gorup keşfetmeyi kafama koymustum. Meger ne kadar buyuk ne kadar renkliymiş. Muthiş kalabalikti. Yok yoktu; yiyecekler icecekler, hediyelikler cocuklar icin oyun alanlari...

                                                             'Gaufre', waffle'in fransiz hali

Sicak şarabi hic eksik etmedik elimizden, sogukta en iyi giden galiba o, her uc standdan biri de satiyor zaten. Ilk defa sicak 'beyaz' sarap denedim, biraz daha tatli, gayet guzel.  Bardak olculerine dikkat:))

Ozan ve istridye

Yedik ictik uşuduk,   Ufoyla isindik:)

Tartiflette denen bu bulamac benzeri şey de tavuk ya da balikli kremali patates oluyor. Fena sayilmaz.



Içlerinde en favorim ustteki ateşteki somondu. Tok olmamiza ragmen dayanamayip yedik. Tekrar gitme sebebim şu anda.  C'est délicieuse!


                                           Şurada cocuk olup kaymak vardi simdi


Soguk ve ruhsuz metalin sicak ve sevimli yuzu, tuvalet kagitliklari yaratici...


Kokusuna vuruldugum  'Gunesli Noel' cayimi da şifa niyetine alarak sıcacık evimize donduk. Cayin kokusu gibi tadini da cok begendim. Ananas, limon, hindistan cevizi, zencefil, elma parcaciklari var. Zaten boyle dogal meyve caylarini cok severim.  Ama iyilesiyorum derken hastaligim tavan yapti. Bu satirlari tikali burnum, bugulu gozlerim ve uguldayan kafamla yaziyorum.:)

6 yorum:

  1. Ben d gunesli noel cayi almak istiyorum, kurs bitsin beraber d gidelim :)
    Zeynep

    YanıtlaSil
  2. Gidelim evet, caylarin hepsinin kokusu guzel ben sana gunesli noel cayi yaparim sen baska bir tanesini dene bence:)

    YanıtlaSil
  3. atesteki somondan ben de yemek istiyorum!!!

    YanıtlaSil
  4. Yoruma cevap yazmak icin sayfaya geldim ve gorunce canim cok istedi simdi yine:)! Sen en iyisi Noel zamani gel Bahar:)

    YanıtlaSil
  5. Fotograflarin cok guzel, tadini cikariyorsun Parisin.. Yaz kis farketmez bir gelebilsem ben harika olcak:)

    YanıtlaSil
  6. Gittikce alismaya basladim buraya, zamanla kesfettiklerim artiyor, ne guzel, sen de gelsen daha guzel...

    YanıtlaSil